CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 1, 2011

pesanan Rasulullah s.a.w kpd puterinya~


[sumber: majalah Hidayah]

Ya Fatimah~
kepada wanita membuat tepung untuk suami & anak-anaknya, Allah tetapkan kebaikan baginya dari setiap biji gandum, melebur kejelekan & meningkatkan darjat wanita itu.
*************************************************************************
Ya Fatimah~
kepada wanita yang berpeluh ketika menumbuk tepung untuk suami & anak-anaknya, nescaya Allah s.w.t mejadikannya dirinya dengan neraka 7 tabir pemisah.
*************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah seorang yang meminyakkan rambut anak-anaknya lalu menyisirnya & mencuci pakaiannya, melainkan Allah s.w.t akan menetapkan pahala baginya seperti pahala memeberi makan 1000 orang yang kelaparan & memberi pakaian 1000 orang yang telanjang.
**************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah wanita yang menahan keperluan tetangganya, melainkan Allah s.w.t akan menahannya dari minum telaga Kautsar pada hari kiamat nanti.
***************************************************************************
Ya Fatimah~
yang lebih utama dari seluruh keutamaan di atas adalah keredhaan suami tehadap isteri. Andai kata suamimu tidak redha kepadamu, maka aku tidak akan mendoakanmu. Ketahuilah wahai Fatimah, kemarahan suami adalah kemurkaan Allah s.w.t.
****************************************************************************
Ya Fatimah~
apabila wanita mengandung, maka malaikat memohonkan ampunan baginya, setiap hari 1000 kebaikan serta melebur 1000 kejelekan, ketika wanita merasa sakit akan melahirkan, Allah s.w.t menetapkan pahala baginya sama dengan pahala para pejuang di jalan Allah. jika dia melahirkan kandungannya, maka bersihlah dosa-dosanya seperti ketika dia dilahirkan daripada kandungan ibunya. Apabila meninggal ketika melahirkan, maka dia tidak akan membawa dosa sedikitpun. Di dalam kubur akan mendapat taman indah yang meupakan bahagian dari taman syurga. Dan Allah memberikan pahala kepadanya sama dengan pahala 1000 orang yang melaksanakan ibadah haji & umrah, dan 1000 malaikat memohonkan ampunan baginya hingga hari kiamat.
****************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah wanita yang melayani suami selama sehari semalam dengan rasa senang serta ikhlas, melainkan Allah mengampuni dosa-dosanya serta memakaikan pakaian padanya di hari kiamat berupa pakaian serba hijau dan menetapkan baginya setiap rambut pada tubuhnya 1000 kebaikan. dan Allah memberikan kepadanya
pahala 100 kali beribadah haji & umrah.
*****************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah wanita yang tersenyum di hadapan suami, melainkan Allah s.w.t memandangnya dengan pandangan penuh kasih.
******************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah wanita yang membentangkan alas tidur untuk suami dengan rasa senang hati, melaikan para malaikat yang memanggil dari langit menyeru wanita itu agar menyaksikan pahala amalnya, dan Allah s.w.t mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu & yang akan datang.
*******************************************************************************
Ya Fatimah~
tiadalah wanita yang meminyaki kepada suami & menyikatkannya, meminyaki janggut & memotong misainya, serta memotong kukunya, melainkan Allah memberi minuman yang dikemaskan indah kepadanya yang didatangkan dari sungai-sungai syurga. Allah mempermudah sakaratul maut baginya, serta kuburnya menjadi sebahagian dari taman syurga. Dan Allah menetapkan baginya bebas dari seksa neraka serta dapat melintasi shiratulmustaqim dengan selamat.

****************************************************************************

0 comments:

Post a Comment